G1nga
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

G1nga

Ginga roolipeli
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Eläinkokeet ja kosmetiikka

Siirry alas 
+3
Brill
this-girl
Fugai
7 posters
KirjoittajaViesti
Fugai
Ylipäällikön poika
Ylipäällikön poika
Fugai


Viestien lukumäärä : 30
Join date : 27.01.2011
Ikä : 26
Paikkakunta : Jyväskylä

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptySu Huhti 10, 2011 7:48 am

Ajattelin tuoda puheenaiheeksi eläinkokeet ja kosmetiikan. Yleisesti, olisi mukava kuulla pelaajien mielipiteitä näistä asioista. Vältättekö kosmetiikkaa mikä on mahdollisesti erilaisin eläinkokein testattua? Mitä mieltä olette eläinkokeiden teetättämisestä? Mikäli ketään kiinnostaa puhua näistä aiheista, aloitan keskustelun näin, pienellä viestintyngällä. 🐱
Takaisin alkuun Siirry alas
this-girl
Pentu
Pentu
this-girl


Viestien lukumäärä : 7
Join date : 06.01.2011

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyMa Huhti 11, 2011 3:46 am

Olen eläinkokeita vastaan, mutten aina katso pakkelieni kylkiä, ovatko ne eläintestattuja vai ei. Sillä en voi sille asialle jälkikäteen mitään, joten en rupea ostamaan taas siinä mielessä 200e ripsiväripulloa, joka ei ole eläintestattu, useimmiten törmäilen kalliimpiin, jos ne eivät ole eläintestattuja, en tiedä miten teilläpäin on. ( Kaikilla siis XD)
Mutten voi sanoa, että olisi oikein testata eläimillä pakkelia jne... Minusta se on väärin, pahasti väärin. :<

Joten, en sinänsä kiinnitä pakkeleissa huomioon sitä, onko se testattu vai ei, sillä vaikka kuinka ostaisin ei eläintestattuja, niin siltikään en voi vaikuttaa siihen, että suositaanko testattuja... Koska olen ehkä silloin... tai olisin ehkä silloin yksi sadasta, joka katsoisi purkin kyljistä, onko ne testattuja vai ei, eli silloin se ei vaikuta enää asiaan oikeastaan mitenkään.

Ei sillä, Tietenkin eläinrakkaat katsovat asian paremmaksi olla EI testattu.

Mutta en söisi lihaa, jos todella rakastaisin eläimiä sydämmeni kyllyydestä. ja rakastankin, mutten niin paljon, että se vaikuttaisi elämääni mullistavasti. Hillitysti kaikkea!

Mirandan saarna, päättyköön.
Takaisin alkuun Siirry alas
Brill
Kenraali
Brill


Viestien lukumäärä : 42
Join date : 09.03.2011
Ikä : 29

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyMa Huhti 11, 2011 5:08 am

Lihan syömisessä ei ole minusta mitään vikaa. Ihminen on saalistaja, ja lihassa on paljon terveydelle välttämättömiä ravintoaineita.

Minäkin vastustan eläinkokeita, mutta en rehellisesti sanoen tiedä, mitkä meikit ovat eläintestattuja ja mitkä eivät. Enkä oikeastaan käytäkään muuta kuin kulmakynää ja ripsiväriä, joskus khôl-rajauskynää, hyvin harvoin luomivärejä, enkä lähes koskaan meikkivoiteita tai puuteria.
Muuten, vinkki kaikille, jotka käyttävät meikkivoidetta/puuteria/tms: kokeilkaa joskus esim. viikko tai kaksi olla käyttämättä niitä. Todennäköisesti ihonne alkaa näyttää paremmalta, terveemmältä ja puhtaammalta ilman, koska ihoa peittävä kosmetiikka ei salli ihon hengittää tarpeeksi. Entä sitten, vaikka on kasvoissa muutama finni? Ne ovat luonnollisia ja menevät melko pian ohi, varsinkin, jos puhdistaa ihoa usein tavallisella vedellä sekä lisäksi erilaisilla kasvovesillä yms.
Itse käytin seitsemännellä luokalla meikkivoiteita ja joskus puuteria sekä luomivärejä. Jossain vaiheessa onneksi tajusin, että naama täynnä kosmetiikkaa ei ole kaunista, luonnollisuus on. Niinpä kaikki "tekoihotarvikkeet" nakkasin nurkkaan häpeämään ja luomivärejäkin käytän vain juhlissa, silloin tällöin myös koulussa. Ihoni on melko puhdas ja tasaisen värinen, toista se oli meikkejä käytettäessä. Olen tyytyväinen päätökseeni. Ei tarvinnut kauaa odottaa, että iho alkaisi näyttää hyvältä. Very Happy

Hmm. Minun pitäisi varmaan olla tarkempi vastausteni kanssa, minä kun voisin jauhaa sontaa vaikka kuinka paljon. xD
Takaisin alkuun Siirry alas
Fugai
Ylipäällikön poika
Ylipäällikön poika
Fugai


Viestien lukumäärä : 30
Join date : 27.01.2011
Ikä : 26
Paikkakunta : Jyväskylä

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyMa Huhti 11, 2011 5:13 am

Hinnan kohdalla nostan tassua. Sillä mitä itse olen ainakin huomannut, monet tuotteet mitä olen ostanut ( mitkä eivät siis ole testattu eläimillä ) ovat hintatasoltaan alhaisempia. Onhan toki niitä kalliitakin merkkejä, niitä löytyy kaikkialta, tuottajilta jotka testaavat ja jotka eivät testaa. :> Ehkä minun silmiini ovat sattumalta tarttuneet ne halvimmat. xD Toisaalta taas kiitän siskoani joka suosii eläinkokeetonta kampanjaa, hän on levittänyt tietoisuuttaan minulle laadukkaista, halvoista kosmetiikkamerkeistä mitkä eivät testaa eläimillä. Esimerkkinä merkki Yves Rocher, josta itse pidän todella paljon. Very Happy

Animalian lista: http://www.animalia.fi/animalia-toimii/toimintakohteet/koe-eläimet/kosmetiikan-eläinkokeet/animalian-kosmetiikkalista

Itse taas kuulun niihin sinnittelijöihin, jotka ajattelevat että yksi on parempi kun ei mitään. Siispä omilla pienillä ostovalinnoillani suosin eläinkokeetonta, mutta tämähän on toki oma näkökulmani. Ihminen on kuitenkin ihminen, lihaa en lakkaa syömästä, koska ihminen on kuitenkin tarkoitettu syömään lihaa. Edelleen muistutan että tämä on oma näkökulmani enkä halveksu lainkaan ihmisiä jotka syövät pelkkiä kasvikunnan tuotteita. Kaikesta huolimatta, eläinkokeita pidän turhina.
Takaisin alkuun Siirry alas
Fugai
Ylipäällikön poika
Ylipäällikön poika
Fugai


Viestien lukumäärä : 30
Join date : 27.01.2011
Ikä : 26
Paikkakunta : Jyväskylä

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyMa Huhti 11, 2011 5:16 am

Ainiin, unohdin liittää vielä PETA:n laajemman listan merkeistä jotka testaavat eläimillä, ja jotka eivät testaa. Ei keskity ainoastaan suomessa myytäviin merkkeihin. --> http://www.peta.org/living/beauty-and-personal-care/companies/default.aspx
Takaisin alkuun Siirry alas
Mutu
Ylipäällikkö
Ylipäällikkö
Mutu


Viestien lukumäärä : 82
Join date : 23.03.2010
Ikä : 31

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyMa Huhti 11, 2011 10:41 pm

Tää on niin monen mielipiteen päässä oelva asia. Oon kyllä näitä vastaan, mutta sit ku mietitää, et jos niitä ei testata eläimiin, ni ollaanko myö seuraavat uhrit? Maailma on epäreilua, mut kyl pitäs olla jokin keino jolla niit testataan, muu kuin vaan eläimillä testaus. Ite en edes meikkaa muutaku ripsivärillä, joten ei tarvitse luojan kiitos murehtia et mikä pupun poikanen on tällä kertaan ollut hiekkapaperin ja jonkun pissiksen peitevotieen uhri.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://g1nga.foorumini.com
Nyera
Tulokas
Tulokas
Nyera


Viestien lukumäärä : 15
Join date : 13.04.2011
Ikä : 28
Paikkakunta : oulu

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyTo Huhti 14, 2011 6:04 am

Mä en tykää yhtään eläinkokeista on vakavasti sitä vastaan kun monet eläimetkuolevat kun niihin testataan meikiä samoin salametsästys on todella ärsytävää. 🐱
Takaisin alkuun Siirry alas
Tesha
Pentu
Pentu
Tesha


Viestien lukumäärä : 7
Join date : 13.04.2011
Ikä : 28
Paikkakunta : oulu

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyPe Maalis 30, 2012 6:07 pm

Minäkin en pidä eläinkokeista ja vastustan niitä rajusti vaikka meikejä testataisinkin sairaisiin eläimiin.
Silti minusta se on väärin ja sen takia en käytäkään oikein meikkejä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Mitu
Alokas
Alokas
Mitu


Viestien lukumäärä : 56
Join date : 26.02.2011
Ikä : 28
Paikkakunta : Järvenpää

Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka EmptyPe Maalis 30, 2012 11:13 pm

Minäkään en todellakaan hyväksy eläinkokeita ja olen ehdottomastisitä mieltä, että ne pitäisi kieltää kokonaan! Mutta pakko minun on myöntää, että meikkejä ostaessani en kyllä kauhesti ota selvää siitä, onko ne eläimillä testattu :s pitäisi varman alkaa enemmän panostamaan siihen :s
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty
ViestiAihe: Vs: Eläinkokeet ja kosmetiikka   Eläinkokeet ja kosmetiikka Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Eläinkokeet ja kosmetiikka
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
G1nga :: Keskustelualueet ja muu härpäke :: Vapaa-alue-
Siirry: